Fraktmåter - Ofte stilte spørsmål

 

 

Når sendes varene mine?

 

Ordre mottatt før kl 11, sendes vanligvis samme dag (forutsatt at varene er på vårt sentrallager).

Ordre mottatt i helger og på helligdager, sendes normalt påfølgende arbeidsdag.

 

 

Hvor lang tid tar sendingen?

Normal går det 1-4 dager fra varene sendes fra oss til du mottar dem. Tiden det tar før du får din forsendelse varierer på de ulike fraktmåtene og hvor i landet pakken skal sendes.

 

 

Hvordan sporer jeg sendingen?

Du vil få tilsendt leveringsbekreftelse med sendingsnummer for sporing av din pakke på www.posten.no eller www.schenker.no.

 

 

 

Hvor mye koster frakten?

Når du kommer til kassen i nettbutikken, kan du velge mellom forskjellige fraktmåter. Fraktpris for de ulike alternative fraktmåtene vises før du bestiller, slik at du vet nøyaktig hvor mye du skal betale. Hvis fraktprisen virker unormal, så kan du ta kontakt med oss for å dobbeltsjekke.

 

 

Hvilke fraktmåter kan jeg velge mellom?

Hvilke fraktmøter som er tilgjengelige for deg er avhengig av:

 

- Postnummer (til leveringsadressen)

- Vekt og volum

- Om du er logget inn som privat-, bedrifts- eller offentlig kunde

 

 

 

Beskrivelse av våre ulike fraktmåter

 

 

HENTER selv på Maura

Spar fraktkostnader og hent din ordre selv hos oss på Maura (ca. 10 minutter nord for Gardermoen).

For mer info klikk her.

 

 

SCHENKER: Til Døren (Stykkgods)

 

Sporing: Sendingen kan spores fra "min side" Ordrehistorikk/Pakkesporing, eller via Schenker sine hjemmesider.

 

Leveringstid: Fremføringplan til Schenker finner du her. Under Stykkgodskategorien klikker du på Oslo, og finner ditt postnummer/poststed for å se hvor lang tid det normalt tar å transportere varen til deg.

 

Leveringssted: Til døren (kl 08.00 - 16.00) til bedrifts- eller privatadresse. Privatpersoner kan sende til bedriftsadresse, men husk da å oppgi bedriftsnavn øverst i leveringsadressen.

 

Ved levering med Schenker er du som kunde ansvarlig for å være tilgjengelig per telefon og eventuelt kunne avtale utlevering via SMS. Vi forbeholder oss retten til å fakturere eventuell lagerleie som Schenker måtte fakturere oss som følge av å ikke svare på SMS.

 

 

POSTEN: Hente på Post i Butikk (Klimanøytral Servicepakke)

 

Sporing: Sendingen kan spores fra ”Min Side” Ordrehistorikk/Pakkesporing, eller via Postens sporingssider. 

 

Leveringssted: Post i butikk nær din leveringsadresse.
 

 

 

POSTEN: Bedrift til Dør Dagtid (Bedriftspakke Dør-Dør )
 

Sporing: Sendingen kan spores fra ”Min Side” Ordrehistorikk/Pakkesporing, eller via Postens sporingssider.

 

Leveringssted: Til bedriftsadresse

 

Leveringstid: Pakken levers til de fleste mottakere innen kl. 16 neste dag. Ved lengre strekninger eller til små steder tar det 2-3 arbeidsdager.

 

  

 

POSTEN: Hjem på døren 17-21 (På Døren)


Dette tilbudet er ikke for alle, gå inn på posten sine sider og sjekk postnummeret ditt.

 

Sporing: Sendingen kan spores fra ”Min Side” Ordrehistorikk/Pakkesporing, eller via Postens sporingssider.

 

Leveringssted: På døren til privatadresse kl. 17-21 på hverdager.


 

POSTEN: Ekspress Bedrift 09.00 (Bedriftspakke ekspress over natt 0900)

 

Sporing: Sendingen kan spores fra ”Min Side” Ordrehistorikk/Pakkesporing, eller via Postens sporingssider.

 

Leveringssted: På døren til bedriftsadresse.

 

Leveringstid: Varen er levert hos deg innen kl 09.00 neste morgen (gjelder for arbeidsdager).

På mindre steder vil leveringstidspunktet kunne forskyves til innen klokken 16.00. Ekspress over natten kan sendes til de fleste steder i Norge.

 

For mer info om Bedriftspakke Ekspress, klikk her.