Feil eller mangler

 

 

Reklamasjon

Om en vare blir levert med levert med feil eller mangler, har du krav på omlevering, reparasjon, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven.

Fristen for å reklamere er normalt 2 år etter at du mottok varen (gjelder ikke forbruksmateriell). Dersom varen er ment å vare betydelig lenger enn 2 år, utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne reklamere på en mangel, må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen.

Melding om reklamasjon skal (av bevismessige hensyn) sendes oss skriftlig. Det beste er om du søker om retur på våre nettsider (Min Side - Retur).

Dersom det er feil eller mangler på varen, og du har reklamert innen rimelig tid, har du krav på følgende:

- Holde kjøpesummen tilbake
- Under visse omstendigheter velge mellom retting og omlevering
- Kreve heving av kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig
- Kreve erstatning
- Tilbakebetaling av dine fraktutlegg

Dersom varen er brukt, må du først kontakte kundeservice på telefon 66 81 33 0066 81 33 00. Vi vil forsøke å reparere varen først, får vi evt. sender deg ny vare.

 


Feil vare levert

Det kan hende at lageret kan sende ut feil vare. Årsakene kan være at vår leverandør har sendt oss feil vare, eller at det er plukket på feil lokasjon hos oss.

Om du har fått feil vare levert, dvs. mottatt en annen vare en den du bestilte, søker du retur via ”Min side – Retur”.

NB!
Søk retur for varen du skulle ha mottatt.

Velg årsak – ”Varen er feilsendt”, og skriv hvilken vare du fikk i stedet på feilmeldingsfeltet.

Haster leveransen tar du kontakt med post@pgm.no, så vil vi hjelpe deg.

Vi betaler selvsagt tilbake dine fraktutlegg.

 


Vare manglet i sendingen

Dersom du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, og dette ikke kommer av at du har en restordre liggende så send en e-post direkte til post@pgm.no.

Denne e-posten må inneholde følgende informasjon:

- Kundenummer
- Ordrenummer
- Varenummer på varen som mangler

Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd, og rette opp eventuelle feil.


Dersom det skulle være noen spørsmål, må du gjerne kontakte oss på post@pgm.no eller telefon: 66 81 33 00.